BIp STG Aktualne Przetargi

BIP Malbork Aktualne Przetargi

Darmowe Porady Prawne

Darmowe Porady Prawne
prawnicy

Ewidencja gruntów i budynków jako rejestr publiczny rola, wykorzystanie w praktyce administracyjnej, źródło danych dla organów administracji, statystyki i innych zainteresowanych

 

1.Geneza ewidencji gruntów i budynków (egib) w Polsce, czyli o tym dlaczego nie ma w Polsce jeszcze katastru nieruchomości?.

2.Definicja ewidencji gruntów i budynków. Ewidencja a kataster nieruchomości, czyli o tym czym jest ten rejestr i dlaczego jest taki istotny?.

3.Charakter ewidencji gruntów i budynków. Ewidencja gruntów i budynków rejestrem publicznym, czyli dlaczego informacje zawarte w tym rejestrze nie rozwiążą wszystkich naszych problemów z nieruchomościami?

4.Zakres informacji, który obejmuje egib, czyli o bogactwie wiedzy jaką można czerpać z tego rejestru.

5.Zakładanie, prowadzenie i aktualizacja informacji zawartych w egib, czyli o niekończącej się historii.

6.Podmiot i przedmiot ewidencyjny, czyli o gruntach budynkach lokalach i ich władających i właścicielach.

7.Odpłatne i nieodpłatne wydawanie informacji zawartych w egib, czyli komu informacja należy się , a kto musi znaleźć parę groszy?.

8.Rejestr cen i wartości nieruchomości (RCiWN), czyli o czymś co rzeczoznawcy majątkowi lubią najbardziej.

9.Wymiana informacji między egib a księgami wieczystymi, czyli o tym co i gdzie ma priorytet.

10.Wymiana informacji między egib a innymi rejestrami, czyli o harmonizacji baz.

11.Wymiana informacji między organami służby geodezyjnej i kartograficznej, czyli o pomocy wzajemnej w rozwiązywani geodezyjnych problemów.

12.Wykorzystanie egib w gospodarce przestrzennej, czyli czy bez egib mielibyśmy ład przestrzenny?

13.Wykorzystanie egib w gospodarowaniu nieruchomościami, ważne informacje dla gospodarujących nieruchomościami samorządowymi i Skarbu Państwa.

14.Wykorzystanie egib w statystyce publicznej, czyli egib źródłem wiedzy dla tendencji i trendów.

15.Wykorzystanie egib dla wymiaru podatków i świadczeń, czyli płać i płacz jeśli posiadasz nieruchomość.

16.Informacje egib w planowaniu inwestycyjnym i realizacji inwestycji, czyli o wykorzystaniu informacji ewidencyjnych w projektowaniu i budownictwie.

17.Wykorzystanie egib w ochronie środowiska, czyli z ekologią za pan brat.

18.Wykorzystanie egib w gospodarce rolnej, czyli bez informacji z egib nie ma zrównoważonej produkcji rolniczej.

19.Wykorzystanie egib w pracach geodezyjnych i kartograficznych, czyli coś dla geodetów, geomatyków i kartografów.

20.Lasy a egib, czyli o lasach państwowych, prywatnych oraz ich ewidencjonowaniu w relacji z Ustawą o lasach.

21.Relacje między prawem wodnym a egib, czyli nieco o gruntach pod wodami i ich granicach oraz wpływie prawa wodnego.

22.Wykorzystanie informacji zawartych w egib w postępowaniach administracyjnych, czyli o poszukiwaniu dowodów w sprawach administracyjnych.

23.Egib jako baza dla systemów informacji przestrzennej, czyli egib szkieletem informacji przestrzennej.

24.Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach, czyli o integracji informacji .

25.Problemy z jakością i rzetelnością informacji zawartej w egib, czyli o tym czy faktycznie, że koń jaki jest, każdy widzi?

26.Podsumowanie i praktyczne rady dla korzystających z zasobów ewidencji gruntów i budynków.



Pragniemy poinformować, że RES Edukacja s.c. organizuje w formie otwartej szkolenie pt.

 

Ewidencja gruntów i budynków jako rejestr publiczny rola, wykorzystanie w praktyce administracyjnej, źródło danych dla organów administracji, statystyki i innych zainteresowanych - szkolenie on-line

RES Edukacja

Kompleksowa Organizacja Szkoleń s.c. 

INFORMACJE O SZKOLENIU:

Termin:  18. stycznia 2021 r. godz. 9.00 - 13:00

Miejsce: on-line

Cena:  249 zł/os (+VAT)

Trener: Igor Amrozik

Ilość miejsc jest ograniczona !
Przy zgłoszeniu większej ilości osób możliwa negocjacja ceny
RES Edukacja zapewnia materiały oraz certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej

ADRESACI:

  Pracownicy administracji publicznej, architekci, geodeci, geolodzy, inwestorzy, deweloperzy, urbaniści, pracownicy związani z ochroną środowiska, gospodarowaniem gruntami, leśnicy, pracownicy organów podatkowych, właściciele gruntów rolnych.

CEL I KORZYŚCI:

Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą wiedzieli jak efektywnie korzystać z bogactwa zasobów informacyjnych rejestru ewidencji gruntów i budynków, będą wiedzieli w jakich warunkach pozyskanie danych jest bezpłatne, a w jakich płatne. Prowadzący przekaże również wiedzę na temat tego, jakie dane można pozyskać elektornicznie, a których danych rejestr ten ne ewidencjonuje. Uczestnicy poznają również korelacje pomiędzy rejestrem a księgami wieczystymi i innymi publicznymi rejestrami oraz rolę rejestru ewidencji gruntów i budynków w wielu dziedzinach działalności administracji samorządowej i państwowej, geodetów, inwestorów czy rzeczoznawców.

PROGRAM:

1.Geneza ewidencji gruntów i budynków (egib) w Polsce, czyli o tym dlaczego nie ma w Polsce jeszcze katastru nieruchomości?.
2.Definicja ewidencji gruntów i budynków. Ewidencja a kataster nieruchomości, czyli o tym czym jest ten rejestr i dlaczego jest taki istotny?.
3.Charakter ewidencji gruntów i budynków. Ewidencja gruntów i budynków rejestrem publicznym, czyli dlaczego informacje zawarte w tym rejestrze nie rozwiążą wszystkich naszych problemów z nieruchomościami?
4.Zakres informacji, który obejmuje egib, czyli o bogactwie wiedzy jaką można czerpać z tego rejestru.
5.Zakładanie, prowadzenie i aktualizacja informacji zawartych w egib,
czyli o niekończącej się historii.
6.Podmiot i przedmiot ewidencyjny, czyli o gruntach budynkach lokalach i ich władających i właścicielach.
7.Odpłatne i nieodpłatne wydawanie informacji zawartych w egib, czyli komu informacja należy się , a kto musi znaleźć parę groszy?.
8.Rejestr cen i wartości nieruchomości (RCiWN), czyli o czymś co rzeczoznawcy majątkowi lubią najbardziej.
9.Wymiana informacji między egib a księgami wieczystymi, czyli o tym co i gdzie ma priorytet.
10.Wymiana informacji między egib a innymi rejestrami, czyli o harmonizacji baz.
11.Wymiana informacji między organami służby geodezyjnej i kartograficznej, czyli o pomocy wzajemnej w rozwiązywani geodezyjnych problemów.
12.Wykorzystanie egib w gospodarce przestrzennej, czyli czy bez egib mielibyśmy ład przestrzenny?
13.Wykorzystanie egib w gospodarowaniu nieruchomościami, ważne informacje dla gospodarujących nieruchomościami samorządowymi i Skarbu Państwa.
14.Wykorzystanie egib w statystyce publicznej, czyli egib źródłem wiedzy dla tendencji i trendów.
15.Wykorzystanie egib dla wymiaru podatków i świadczeń, czyli płać i płacz jeśli posiadasz nieruchomość.
16.Informacje egib w planowaniu inwestycyjnym i realizacji inwestycji, czyli o wykorzystaniu informacji ewidencyjnych w projektowaniu i budownictwie.
17.Wykorzystanie egib w ochronie środowiska, czyli z ekologią za pan brat.
18.Wykorzystanie egib w gospodarce rolnej, czyli bez informacji z egib nie ma zrównoważonej produkcji rolniczej.
19.Wykorzystanie egib w pracach geodezyjnych i kartograficznych, czyli coś dla geodetów, geomatyków i kartografów.
20.Lasy a egib, czyli o lasach państwowych, prywatnych oraz ich ewidencjonowaniu w relacji z Ustawą o lasach.
21.Relacje między prawem wodnym a egib,
czyli nieco o gruntach pod wodami i ich granicach oraz wpływie prawa wodnego.
22.Wykorzystanie informacji zawartych w egib w postępowaniach administracyjnych, czyli o poszukiwaniu dowodów w sprawach administracyjnych.
23.Egib jako baza dla systemów informacji przestrzennej, czyli egib szkieletem informacji przestrzennej.
24.Zintegrowany System Informacji o Nieruchomościach, czyli o integracji informacji .
25.Problemy z jakością i rzetelnością informacji zawartej w egib,
czyli o tym czy faktycznie, że koń jaki jest, każdy widzi?
26.Podsumowanie i praktyczne rady dla korzystających z zasobów ewidencji gruntów i budynków.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

-Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
-W oparciu o  platformę szkoleniową
-Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
-Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

Szczegóły dostępne są pod adresem : więcej.

TRENER:

Igor Amrozik - Trener jest czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Z wykształcenia, praktyki i zamiłowania mgr inż. geodezji i kartografii. Od 2004r. związany zawodowo z samorządem lokalnym i administracją publiczną. W latach 2004 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich Aglomeracji Wrocławskiej, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej Gazoprojekt S.A. Obecnie pełni funkcję geodety powiatowego. Udział w przyciągnięciu do gminy licznych inwestorów polskich i zagranicznych, udział w ich obsłudze i ulokowaniu podobszaru Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz współpraca z nią. Współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych w latach 2004 2010, Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rozwoju gospodarczego samorządów.  Wieloletnia praktyka w gospodarowaniu nieruchomościami gminnymi oraz w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Przeprowadzone szkolenia dla administracji samorządowej w różnych lokalizacjach. Szereg ukończonych szkoleń i kursów (np. związanych z inwestycjami japońskimi w Polsce, na temat parków technologicznych, inkubatorów przedsiębiorczości, klastrów innowacyjnych i platform technologicznych, zarządzanie przez jakość TQM ,Total Quality Managment). Obecnie również Członek Zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego z siedzibą w Głogowie.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

1. Zgłoszenie można wycofać mailem na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. W przypadku wycofania zgłoszenia po tym terminie RES Edukacja s.c. może obciążyć Państwa kosztami w wysokości 80% ceny.
2. Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział jest opłacane ze środków publ. wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu wydarzenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom wraz z materiałami.
3. Najpóźniej na 3 dni przed terminem wydarzenia, na podany w zgłoszeniu adres;mailowy zostaną przesłane informacje dotyczące tego, czy wydarzenie odbędzie się w wyznaczonym terminie. W przypadku potwierdzenia uczestnictwa, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne.;Jeśli nie otrzymają Państwo jakichkolwiek informacji zalecamy kontakt telefoniczny pod numerem: 798-301-329.
4. Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu, w przypadku małej ilości zgłoszeń.

ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY POPRZEZ:

1. Wypełnienie karty zgłoszeniowej dostępnej nastronie lub w załączniku do wiadomości i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem biuro@res.edu.pl
2. Wypełnienie formularza elektronicznego dostępnego na stronie więcej

DANE ORGANIZATORA

RES EDUKACJA - Kompleksowa organizacja szkoleń s.c.
ul. Białostoczek 15/35 ,
15-869 Białystok
biuro@res.edu.pl, faks: 85 87 42 011
tel. 798-301-329, 504 268 795, 518 192 393
NIP: 5423316405 REGON: 380410137
Zapraszamy serdecznie!

Znajdź pracę